Energetický portál (dále Portál) je nadstavbovou aplikací nad zákaznickými systémy utilitních společností. Utilitní společnosti se zabývají prodejem elektřiny, plynu a tepla koncovým odběratelům těchto produktů.
Účelem vytvoření Portálu je poskytnout data zákaznických aplikací koncovým zákazníkům, těchto společností, umožnit jejich aktualizaci, zadávání smluvních údajů o potřebě a pod.
Energetický portál zavádí do komunikace se zákazníkem samoobslužný kanál, přináší utilitním společnostem snížení nákladů na obsluhu zákazníků a zákazníkům zvýšení pohodlí při řešení záležitostí, týkajících se nákupu energií.
Cílem je vytvořit prostředí, které má následující klíčové vlastnosti:
- stoprocentní zabezpečení dat a funkcionalit s využitím komunikačního protokolu HTTPS
- příjemné a snadno pochopitelné rozhraní pro uživatele Portálu
- možnost obsluhy všech kategorií zákazníků
- logování všech přístupů a důležitých akcí uživatele pro podrobnou analýzu správci systému
- úplné a přitom přehledné shrnutí všech informací, které se týkají dodávky energií
- snadná administrace Portálu
- bezproblémová rozšiřitelnost řešení, snadná integrace se zákaznickými systémy
Rozsah stávající funkcionality
V následujícím textu je v hrubých rysech popsána stávající funkcionalita Portálu. Dle našeho přesvědčení pokrývá tato funkcionalita většinu požadavků, které jsou potřebné pro on-line komunikaci mezi zákazníkem a jeho dodavatelem energií.
Administrace nastavení parametrů portálu
Správci je umožněno definovat základní vlastnosti Portálu, administrovat uživatele, řídit jejich oprávnění pro práci na Portálu, vyhodnocovat jejich přístupy a způsob práce v prostředí Portálu. V rámci nastavení vzhledu umožňuje také správu FAQ, odkazů a dokumentů ke stažení.
Vlastní správa uživatelů portálu může být řešena s nebo bez vazby na uživatele zákaznického systému.
Správa identifikačních a kontaktních údajů zákazníka
Správci Portálu nebo zákazníkovi jsou zpřístupněny evidenční údaje, jako jsou např. jméno, název, IČ, Datum narození, DIČ, Adresa, telefon, e-mail, kontakty obchodního partnera.
Oblasti, které lze zobrazit nebo aktualizovat, jsou dány oprávněními přihlášeného uživatele Portálu.
Zobrazení souhrnných informací ke smluvnímu účtu
Na Smluvním účtu zákazníka jsou evidovány všechny předpisy a platby daného zákazníka. Zákazník může tedy interaktivně předpisy a platby prohlížet v souhrnném i detailním zobrazení, může si tyto informace stahovat nebo jednotlivé položky reklamovat. Jsou zde také souhrnné údaje o stavu předpisů a plateb.
Na smluvním účtu lze také zobrazit nebo měnit údaje o způsobu platby.